preskoči na sadržaj

Srednja škola Bedekovčina

 > Projekti  > Erasmus+  > way Wto go
WAY TO GO - paths of life

Projekt „Way to Go-paths of life” mozaik je različitih okruženja za učenje, s fokusom na tri vrlo važna aspekta – na životne staze povijesti, kulture i prirode, dalje analizirane kroz dostignuća u umjetnosti, glazbi, kroz tradiciju, kuhinju, sport, zdravi život… Svi ovi elementi stvaraju Stablo života svake pojedine osobe koje raste iz korijenja čvrsto utemeljenog u povijesnoj pozadini obitelji, rodnog grada i domovine. Jake veze s kulturom i prirodom zavičaja čine stablo još jačim i plodnijim.

Aktivnostima projekta stvorit će se atmosfera poticajna za cjeloživotno učenje i „učenje kako učiti“, čak i nesvjesno, preko izvora s kojima smo čitav život u neprestanom dodiru. U 21. stoljeću definicija pismenosti potpuno se mijenja: nije dovoljno znati čitati, važno je naučiti kako učiti. Učenici će biti uključeni u  neformalno učenje kao aktivni sudionici. „Hodat će“ sa svojim vršnjacima, stvarno i metaforički, dijeliti razmišljanja, surađivati u kontekstu socijalne i kulturne raznolikosti.

Kreirat će se projektna web stranica, logo, blog i galerija slika, provesti natjecanje u izradi postera. Pomoću suvremenih računalnih tehnologija učenici – sudionici će:

  • označiti stazu od kuće do škole QR-kodovima s više informacija (o povijesnim činjenicama, s fotografijama, videom…)
  • proći raznim putevima u prirodi i skupiti fotografije, zvučne i video zapise, uzorke… i načiniti prezentacije
  • načiniti razne igre povezane s glazbom, plesom, hranom, prirodnim ljepotama i umjetnošću zemlje
  • uključiti se u pripremanje tradicionalnih jela drugih zemalja
  • izraditi postere o 10 preporuka za zdrav doručak, kombinirajući tradicije partnerskih zemalja
  • načiniti interaktivne karte zemalja s informacijama o umjetnosti, obrtima, glazbi, sportu, hrani… različitih dijelova neke zemlje
  • naučiti izrađivati proizvode koje će moći prodati s dobrotvornim ciljem
  • proći neke popularne i važne povijesne staze pojedinih zemalja
  • načiniti dnevnike putovanja nakon svake mobilnosti
  • sudjelovati u završnoj izložbi postignuća projekta
  • podijeliti rezultate projekta sa širom zajednicom.

Devet je partnerskih škola: dvije iz Finske a ostale iz Slovačke, Hrvatske, Italije, Španjolske, Turske, Grčke i Islanda. Dvije su strukovne škole, ostale su opće srednje škole. Neke su već ranije uspješno provodile EU projekte, tri škole uključuju se prvi put. Putem multikulturalnog dijaloga sudionici će osvijestiti i učvrstiti pripadnost široj, EU zajednici, njegujući vrijednosti građanskog društva i međukulturalne solidarnosti, boreći se protiv ksenofobije, rasizma i socijalne isključivosti. Upoznat će različite običaje, tradiciju, drukčiji mentalitet i način života. Naučit će cijeniti ne samo svoj kulturni identitet, već i ostale kulture. Bolje razumijevanje različitosti priprema je za suočavanje s izazovima globaliziranog svijeta današnjice.

I učenici i nastavnici će učvrstiti znanje stranog jezika i usavršiti svoje računalne kompetencije. Korištenje računalnih tehnologija nastavnici će integrirati u svakodnevnu nastavu i učiniti je zanimljivom, povisiti motivaciju učenika i izboriti se protiv profesionalne stagnacije.

    

        


 


Vijesti

„WAY TO GO-paths of life“ u Slovačkoj (galerija)

Autor: Krasnodor Mikša, 14. 11. 2016.

 

 

 

7. – 11. studenog 2016. u Slovačkoj je u organizaciji škole Gymnazium Spišska Nova Ves održan četvrti projektni sastanak timova Erasmus+  projekta „WAY TO GO-paths of life“. 

Srednju školu Bedekovčina predstavljala su dva učenika (Martin Horvat 3. b i Mario Piljek 3. G) u pratnji dvije nastavnice (Danijele Švigir i Sanje Markuš). Tema ovog susreta bili su tradicionalni obrti i primijenjene umjetnosti. Putovalo se čitavu nedjelju, 6. studenog, vlakom od Zagreba do Budimpešte, a zatim, zajedno s ostalim sudionicima susreta iz sedam europskih zemalja, organiziranim prijevozom autobusom do Spišske Nove Vesi – grada na visoravni u centru Slovačke, s kontinentalnom i planinskom klimom i pejzažima nalik Sloveniji. Na isti način putovanje je teklo i natrag u Bedekovčinu.

Prvi dan, ponedjeljak 7. 11., protekao je u predstavljanju tradicionalnih zanata svake zemlje, putem računalnih prezentacija, montažom filmskih snimki ili neposrednom demonstracijom najkarakterističnijih vještina kao što su pletenje košara, izrada drvenih igračaka, glazbenih instrumenata, pletenje čipke, izrada licitara, svijeća, tradicionalnog nakita, slikanje na papiru... Učenici su sudjelovali u radionicama tradicijskih slovačkih zanata: izrade ukrasnih predmeta i nakita od žice, izrada čipke, izrada lutki od kukuruzovine, rezbarenje drvenih predmeta, proizvodnja sireva... Predstavljeni su tradicionalni slovački plesovi i narodne nošnje. U prekrasnom interijeru gradske vijećnice pozdravio nas je gradski vijećnik - ravnatelj škole. Grad ima neobičan urbanistički plan u obliku leće: dvije ulice omeđene povijesnim baroknim građevinama pastelnih boja obgrlile su zeleni prostor parka u kojem  se nalazi gotička katedrala, klasicistička vijećnica i kazalište iz razdoblja secesije.

  

U utorak su svi sudionici prošli 8 km dugu poučnu planinarsku stazu u najmlađem slovačkom nacionalnom parku Slovenski raj. Uglavnom stjenoviti dio Niskih Tatri obrastao je šumama smreke i ariša, presijecan vodotocima i proplancima, visokim strmim stijenama i teško prohodnim kanjonom rijeke Hornad na čijim su stijenama ugrađene metalne penjalice. Poslije podne posjećena je radionica ručno brušenog kristalnog olovnog stakla.

9. 11. bili smo u cjelodnevnom posjetu pokrajini Orava: posjetili smo selo - muzej na otvorenom Vlkolinec u čijim se drvenim kućama još živi i pod zaštitom je Unesca, salaš Krajinku s poljoprivrednom proizvodnjom i dvorac Oravu, nekad u vlasništvu Matijaša Korvina s interijerima i namještajem iz  19. stoljeća, etno zbirkom, portretima i odjećom plemića tog doba. Ručali smo tradicionalnu slovačku hranu - knedle i tjesteninu sa sirom.

Četvrtak je bio rezerviran za pješačenje u Visokim Tatrama. Vlakom smo doputovali u Štrbske Pleso, zimovalište na obali ledenjačkog jezera, sa stilskim hotelima iz vremena Austrougarske monarhije i onim modernijim, građenim sedamdesetih godina prošlog stoljeća, s dvije velike skijaške skakaonice. Snijega je bilo, ali još nedovoljno za početak sezone skijanja. Brdskom željeznicom spustili smo se po obroncima planine ispod najvišeg vrha Tatri, Gerlachovskog štita u grad Poprad s lijepo uređenom pješačkom zonom i obnovljenim kućama iz prošlih vremena.

Posljednje radno prijepodne koordinatori su proveli u računalnoj učionici u školi na uređivanju mrežne stranice Projekta i u dogovorima o narednim projektnim aktivnostima. Ostali sudionici razgledali su povijesni centar grada, posjetili  katoličku crkvu i popeli se na njen toranj. Poslijepodne popeli smo se do dvorca Spiš impresivne veličine koji svojim kamenim zidinama i visokom kulom dominira krajolikom i čiji počeci sežu daleko u srednji vijek a napušten je nakon požara u 18. stoljeću. Na kraju dana, u Levoči, staroj prijestolnici pokrajine Spiš, vidjeli smo prekrasnu izvornu gotičku unutrašnjost katedrale Sv. Jakova s originalnim gotičkim i renesansnim oltarima, zidnim slikama i vitrajima. Tu se nalazi i neprocjenjivo vrijedan, 18,6 metara visok, drveni oltar, najviši u Slovačkoj. U gradskoj vijećnici pogledali smo film o povijesnom razvoju grada.

Predstoje još projektni sastanci u Madridu (Španjolska), Perugii (Italija) i Istanbulu (Turska).

Galerija.

Sanja Markuš, koordinatorica projekta




CMS za škole logo
Srednja škola Bedekovčina / Gajeva 1, HR-49221 Bedekovčina / www.ss-bedekovcina.skole.hr / ured@ss-bedekovcina.skole.hr
preskoči na navigaciju